Zasady oceniania i wymagania edukacyjne z wychowania
fizycznego w Publicznym Gimnazjum im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Zarębach
W szkole najczęściej notuje się wiele nieszczęśliwych wypadków na lekcjach wychowania fizycznego. Przeprowadzone analizy przyczyn wykazują, że można uniknąć powstawania wypadków, gdyby uczniowie postępowali zgodnie z zaleceniami wydawanymi przez nauczyciela wychowania fizycznego. Dlatego zobowiązuje się wszystkich uczniów do przestrzegania zasad bhp na zajęciach wychowania fizycznego, a w szczególności:
- Przynosić strój sportowy (koszulka, spodenki sportowe i obuwie sportowe na jasnej podeszwie) i przebranie się przed lekcją wychowania fizycznego (higiena ciała i stroju).
- Przebierać się w przebieralni, pozostawiać ubrania i obuwie w należytym porządku, zdjąć kolczyki, w przypadku długich włosów związać je. (higiena i bhp)
- Zadbać, aby paznokcie były krótko obcięte. (higiena i bhp)
- Aktywnie uczestniczyć w lekcji – terminowe przystępowanie do sprawdzianów, w razie nieobecności zaliczenie sprawdzianu w ciągu dwóch następnych tygodni. (zasady oceniania)
- Wszystkie ćwiczenia należy wykonywać tylko w obowiązującym stroju sportowym. (higiena i bhp)
- Na zajęciach wychowania fizycznego można wykonywać ćwiczenia tylko te, które polecił nauczyciel wf. (bhp)
- Ćwiczenia należy wykonywać zgodnie z obowiązującymi zasadami oraz zaleceniami wydanymi, przez nauczyciela wf. (bhp)
- Rozstawiać sprzęt do ćwiczeń tylko na polecenie nauczyciela i w jego obecności. (bhp)
- Wydany sprzęt sportowy można używać tylko na polecenie nauczyciela i w jego obecności. (bhp)
- Ćwiczeń nie należy wykonywać na uszkodzonym lub niewłaściwym sprzęcie. (bhp)
- Wszelkie uszkodzenia sprzętu i urządzeń sportowych należy zgłaszać nauczycielowi wf. (bhp)
- Należy dbać o czystość sali gimnastycznej i boisk sportowych. (higiena i bhp)
- Na zajęciach wf nie wolno uprawiać złośliwych żartów oraz nie pozwolić na to kolegom. (higiena, bhp zasada fair play)
- Salę gimnastyczną należy wietrzyć w przerwach międzylekcyjnych a w okresach ciepłych dni przez cały czas ćwiczeń. (higiena i bhp)
- Należy służyć radą i nieść pomoc słabszym kolegom. (higiena, bhp, zasada fair play)
- Wszelkie wypadki należy zgłaszać nauczycielowi wf. (bhp)
- Dostarczyć zwolnienie lekarskie od lekarza specjalisty do końca września, w przypadku stałej niedyspozycji zdrowotnej (decyzję o zwolnieniu ucznia podejmuje dyrektor szkoły). (bhp, zasady oceniania)
- Dostarczyć zwolnienie lekarskie od lekarza specjalisty do końca września, z wybranych ćwiczeń do nauczyciela wf. (bhp, zasady oceniania)
- Przestrzegać regulaminu korzystania z obiektów, przyrządów i przyborów sportowych (używać sprzęt zgodnie z przeznaczeniem, za zniszczony sprzęt przez ucznia odpowiadają rodzice). (bhp, zasady oceniania)
- Przestrzegać zasad BHP, fair play, dyscypliny – wykonywać polecenia nauczyciela. (higiena, bhp zasada fair play, zasady oceniania)
- Nie wnosić i nie korzystać z komórek i innych urządzeń (np. mp3). (higiena, bhp, zasady oceniania)
1. Przedmiot oceny
Podstawą oceny jest wysiłek włożony przez ucznia w wywiązywanie się z obowiązków wynikających ze specyfiki zajęć.
Ocenianiu podlegają:
- sumienność i staranność w wywiązywaniu się z obowiązków wynikających z przedmiotu,
- zaangażowanie w przebieg lekcji i przygotowanie do zajęć,
- stosunek do partnera i przeciwnika,
- stosunek do własnego ciała,
- aktywność fizyczna,
- postęp w opanowaniu umiejętności i wiadomości przewidzianych dla poszczególnych klas zgodnie z indywidualnymi możliwościami i predyspozycjami,
- osiągnięte wyniki w sportach wymiernych (załączniki 1-7), dokładność wykonania zadań i poziom zdobytej wiedzy.
2. Skala ocen
W ocenianiu zarówno cząstkowym, jak i semestralnym oraz rocznym stosowane są następujące stopnie i ich cyfrowe odpowiedniki:
1- niedostateczny
2 - dopuszczający
3 - dostateczny
4 - dobry
5 - bardzo dobry
6 - celujący
dodatkowe oznaczenia –,+
3. Semestralne kryteria ocen
Ocenę celującą otrzymuje uczeń, który wykazuje się szczególnym zaangażowaniem w pracy, twórczą postawą, umiejętnościami i wiadomościami wykraczającymi poza program w danej klasie. Prowadzi sportowy i higieniczny tryb życia, chętnie uczestniczy w zajęciach sportowo- rekreacyjnych, bierze udział w konkursach, zawodach i olimpiadach, reprezentując szkołę. Osiąga wysokie wyniki ze sprawdzianów.
Ocenę bardzo dobrą otrzymuje uczeń, który całkowicie opanował zadania z poziomu rozszerzonego dla danej klasy. Bardzo starannie i sumiennie wykonuje zadania, wykazuje duże zaangażowanie na lekcji oraz jest dobrze przygotowany do zajęć. Prowadzi sportowy i higieniczny tryb życia, systematycznie doskonali sprawność motoryczną i osiąga duże postępy w osobistym usprawnieniu. Czynnie uczestniczy w zajęciach pozalekcyjnych i pozaszkolnych o charakterze sportowo- rekreacyjnym. Osiąga wysokie wyniki ze sprawdzianów.
Ocenę dobrą otrzymuje uczeń, który bez zarzutu wywiązuje się z obowiązków, w poszczególnych klasach, osiąga postęp w opanowaniu umiejętności i wiadomości na poziomie podstawowym, przy pomocy nauczyciela realizuje zadania poziomu rozszerzonego. Wysokie są staranność i sumienność w wykonywaniu zadań i zaangażowanie w przebieg lekcji oraz stopień przygotowania do zajęć. Uczeń prowadzi higieniczny tryb życia, uczestniczy w zajęciach pozalekcyjnych i pozaszkolnych o charakterze sportowo- rekreacyjnym. Osiąga dobre wyniki ze sprawdzianów
Ocenę dostateczną lub dopuszczającą otrzymuje uczeń, który otrzymuje adekwatnie do włożonego wysiłku w wywiązywanie się z obowiązków, stopnia postępu w opanowaniu umiejętności i wiadomości na poziomie podstawowym w poszczególnych klasach, poziomu staranności i sumienności w wykonywaniu zadań, zaangażowania w przebieg lekcji oraz stopnia przygotowania do zajęć. Osiąga słabe wyniki ze sprawdzianów.
Ocenę niedostateczną otrzymuje uczeń, który wykazuje szczególnie lekceważący stosunek do obowiązków wynikających ze specyfiki przedmiotu, nie bierze czynnego udziału w lekcji, swoim zachowaniem dezorganizuje pracę, stwarzając niebezpieczeństwo dla siebie i innych, notorycznie jest nieprzygotowany do zajęć, prowadzi niehigieniczny i niesportowcy tryb życia.
4. Zasady wystawiania oceny semestralnej (rocznej)
Uczniowie o swoich ocenach cząstkowych wynikających z oceny nauczyciela są informowani na bieżąco, zaś o większości ocen uczeń decyduje sam, gdyż są to oceny z testów i prób, których limity są podawane uczniom na pierwszych w roku szkolnym lekcjach organizacyjnych a ponadto są stale wywieszone w gablocie na korytarzu szkolnym do zapoznania się zarówno dla uczniów jak i rodziców.
Uczeń otrzymuje w semestrze nie mniej niż osiem ocen cząstkowych. Są to: trzy oceny z lekkiej atletyki (skoki, biegi, rzuty), po jednej ocenie z atletyki terenowej, koszykówki, siatkówki, gimnastyki, pozostałe oceny są za jeden z realizowanych działów w semestrze tj. tenis stołowy, unihokej, RMT, piłka ręczna, piłka nożna, ringo. Suma wszystkich ocen cząstkowych ucznia podzielona przez ich ilość daje średnią ocen. Średnia ocen jest jedną z głównych składników oceny semestralnej (rocznej). Przy ustalaniu oceny dokonuje się zaokrąglenia średniej do całości. Jeżeli średnia jest powyżej 50/100 np. 4,56 to ocenę wystawia się wyższą tj. w tym przypadku 5. Natomiast średnia poniżej tego progu np. 4,39 powoduje zaokrąglenie w dół tj. w tym przypadku 4. Należy jednak pamiętać, że nauczyciel przy określaniu oceny semestralnej (rocznej) bierze pod uwagę również inne główne składniki oceny wymienione wcześniej w przedmiocie oceny. Frekwencja na zajęciach jest systematycznie odnotowywana na specjalnie przygotowanej karcie i również ma wpływ na ocenę.
5. Zasady oceniania ucznia o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
Przy określaniu oceny zarówno cząstkowej jak i semestralnej nauczyciel bierze pod uwagę głównie postawę ucznia, jego zaangażowanie w ćwiczenie i chociażby minimalny postęp. Nie stosuje się przy ocenianiu żadnych limitów ani ściśle określonych norm.
6. Sposoby dokumentowania osiągnięć ucznia i informowania o nich rodziców.
Każda ocena, zarówno wynikająca z testu czy próby, bądź uznaniowa jest wstawiana do dziennika lekcyjnego i uczeń jest o niej informowany. Ponadto wszystkie oceny wraz z wynikami testów (zaliczeń) są zapisane na kartach testowych i przechowywane przez nauczyciel do końca roku szkolnego, mogą one być w każdej chwili udostępnione rodzicom do zapoznania. Rodzice poza tym są informowani o wynikach dziecka na zebraniach ogólnych i dniach otwartych.
Załącznik 1.
Limity na oceny z
biegów przełajowych w gimnazjum.
klasa
|
kategoria
|
dystans
|
Ocena
|
||||
Celujący
|
Bardzo dobry
|
Dobry
|
Dostateczny
|
Dopuszczający
|
|||
I
|
Dz.
|
1000m
|
4:40
|
5:10
|
5:50
|
6:50
|
Ukończenie próby
|
Chł.
|
1500m
|
6:00
|
7:00
|
8:00
|
9:00
|
||
II
|
Dz.
|
1000m
|
4:30
|
5:00
|
5:40
|
6:40
|
|
Chł.
|
1500m
|
5:45
|
6:45
|
7:45
|
8:45
|
||
III
|
Dz.
|
1000m
|
4:20
|
4:50
|
5:30
|
6:30
|
|
Chł.
|
1500m
|
5:30
|
6:30
|
7:30
|
8:30
|
*
czas podany w minutach
Załącznik 2.
Limity na oceny z
biegów w gimnazjum.
Klasa
|
Ocena
|
100m. (s)
|
200m. (s)
|
300m. (s)
|
400m. (min)
|
600m. (min)
|
800m. (min)
|
1000m. (min)
|
1500m. (min)
|
||||||||
Dz.
|
Chł.
|
Dz.
|
Chł.
|
Dz.
|
Chł.
|
Dz.
|
Chł.
|
Dz.
|
Chł.
|
Dz.
|
Chł.
|
Dz.
|
Chł.
|
Dz.
|
Chł.
|
||
I
|
6
|
15,00
|
13,00
|
-
|
-
|
52,00
|
45,00
|
-
|
-
|
2:10
|
-
|
-
|
-
|
-
|
3:10
|
-
|
-
|
5
|
16,00
|
14,00
|
-
|
-
|
55,00
|
50,00
|
-
|
-
|
2:30
|
-
|
-
|
-
|
-
|
3:30
|
-
|
-
|
|
4
|
17,50
|
16,00
|
-
|
-
|
65,00
|
60,00
|
-
|
-
|
3:00
|
-
|
-
|
-
|
-
|
4:30
|
-
|
-
|
|
3
|
20,00
|
19,00
|
-
|
-
|
80,00
|
75,00
|
-
|
-
|
3:30
|
-
|
-
|
-
|
-
|
6:00
|
-
|
-
|
|
2
|
U
|
K
|
O
|
Ń
|
C
|
Z
|
E
|
N
|
I
|
E
|
P
|
R
|
Ó
|
B
|
Y
|
||
II
|
6
|
14,50
|
12,50
|
-
|
-
|
50,00
|
43,00
|
-
|
-
|
2:00
|
-
|
-
|
-
|
-
|
3:00
|
-
|
-
|
5
|
15,50
|
13,50
|
-
|
-
|
53,00
|
48,00
|
-
|
-
|
2:20
|
-
|
-
|
-
|
-
|
3:20
|
-
|
-
|
|
4
|
17,00
|
15,50
|
-
|
-
|
63,00
|
58,00
|
-
|
-
|
2:50
|
-
|
-
|
-
|
-
|
4:20
|
-
|
-
|
|
3
|
19,50
|
18,00
|
-
|
-
|
75,00
|
70,00
|
-
|
-
|
3:20
|
-
|
-
|
-
|
-
|
5:30
|
-
|
-
|
|
2
|
U
|
K
|
O
|
Ń
|
C
|
Z
|
E
|
N
|
I
|
E
|
P
|
R
|
Ó
|
B
|
Y
|
||
III
|
6
|
14,00
|
12,00
|
29,00
|
26,00
|
-
|
-
|
1:10
|
1:00
|
-
|
-
|
2:50
|
2:30
|
-
|
-
|
-
|
5:00
|
5
|
15,00
|
13,00
|
33,00
|
28,00
|
-
|
-
|
1:25
|
1:10
|
-
|
-
|
3:10
|
2:50
|
-
|
-
|
-
|
6:00
|
|
4
|
16,50
|
15,00
|
38,00
|
33,00
|
-
|
-
|
1:35
|
1:25
|
-
|
-
|
3:40
|
3:20
|
-
|
-
|
-
|
7:00
|
|
3
|
19,00
|
17,00
|
45,00
|
40,00
|
-
|
-
|
1:50
|
1:40
|
-
|
-
|
4:30
|
4:00
|
-
|
-
|
-
|
9:00
|
|
2
|
U
|
K
|
O
|
Ń
|
C
|
Z
|
E
|
N
|
I
|
E
|
P
|
R
|
Ó
|
B
|
Y
|
Załącznik 3.
Punktacja prób
koszykarskich
Lp.
|
Rodzaj próby
|
kl I
|
kl II
|
kl III
|
Ocena
|
|||
Dz.
|
Chł
|
Dz.
|
Chł
|
Dz.
|
Chł
|
|||
1.
|
Rzut z dwutaktu
celność
|
9
|
9
|
9
|
10
|
10
|
10
|
6
|
7
|
7
|
8
|
8
|
9
|
9
|
5
|
||
4
|
5
|
5
|
6
|
6
|
7
|
4
|
||
2
|
3
|
3
|
4
|
4
|
5
|
3
|
||
PRÓBA WYKONANIA ĆWICZENIE
|
2
|
|||||||
ODMOWA WYKONANIA ĆWICZENIA
|
1
|
|||||||
2.
|
Rzut z dwutaktu
Czas
|
<54
|
<52
|
<52
|
<50
|
<50
|
<48
|
6
|
54-57
|
52-55
|
52-55
|
50-53
|
50-53
|
48-51
|
5
|
||
57-61
|
55-59
|
55-59
|
53-57
|
53-57
|
51-55
|
4
|
||
61-65
|
59-63
|
59-63
|
57-61
|
57-61
|
55-59
|
3
|
||
PRÓBA WYKONANIA ĆWICZENIE
|
2
|
|||||||
ODMOWA WYKONANIA ĆWICZENIA
|
1
|
|||||||
3.
|
Slalom z kozłowaniem
|
<34
|
<32
|
<32
|
<30
|
<30
|
<28
|
6
|
34-39
|
32-37
|
32-37
|
30-35
|
30-35
|
28-33
|
5
|
||
39-44
|
37-42
|
37-42
|
35-40
|
35-40
|
33-38
|
4
|
||
44-49
|
42-47
|
42-47
|
40-45
|
40-45
|
38-43
|
3
|
||
PRÓBA WYKONANIA ĆWICZENIE
|
2
|
|||||||
ODMOWA WYKONANIA ĆWICZENIA
|
1
|
|||||||
4.
|
Rzuty osobiste
|
7
|
8
|
8
|
9
|
9
|
10
|
6
|
4
|
5
|
5
|
6
|
6
|
7
|
5
|
||
2
|
3
|
3
|
4
|
4
|
5
|
4
|
||
1
|
1
|
2
|
2
|
2
|
3
|
3
|
||
PRÓBA WYKONANIA ĆWICZENIE
|
2
|
|||||||
ODMOWA WYKONANIA ĆWICZENIA
|
1
|
|||||||
5.
|
Krok dostawny w obronie
|
<20
|
<19,5
|
<19,5
|
<19
|
<19
|
<18
|
6
|
20-21
|
19,5-20,5
|
19,5-20,5
|
19-20
|
19-20
|
18-19
|
5
|
||
21-24
|
20,5-23,5
|
20,5-23,5
|
20-23
|
20-23
|
19-22
|
4
|
||
24-27
|
23,5-26,5
|
23,5-26,5
|
23-26
|
23-26
|
22-25
|
3
|
||
PRÓBA WYKONANIA ĆWICZENIE
|
2
|
|||||||
ODMOWA WYKONANIA ĆWICZENIA
|
1
|
Wyniki z pięciu prób sumuje się i dzieli przez 5. Osiągnięta
średnia decyduje o ocenie: powyżej 5,5 ocena celująca, powyżej 4,5 ocena bardzo
dobra, powyżej 3,5 ocena dobra, powyżej 2,5 ocena dostateczna.
Załącznik 4
Limity na oceny ze
skoków w gimnazjum
Klasa
|
Ocena
|
Skok w dal
|
Skok w dal z miejsca
|
Skok wzwyż
|
|||
Dz.
|
Chł.
|
Dz.
|
Chł.
|
Dz.
|
Chł.
|
||
I
|
6
|
4,00
|
4,60
|
2,00
|
2,40
|
1,30
|
1,45
|
5
|
3,60
|
4,00
|
1,90
|
2,05
|
1,10
|
1,25
|
|
4
|
3,20
|
3,50
|
1,60
|
1,80
|
0,90
|
1,10
|
|
3
|
2,50
|
2,60
|
1,40
|
1,50
|
0,75
|
0,90
|
|
2
|
UKOŃCZENIE PRÓBY
|
||||||
II
|
6
|
4,20
|
4,90
|
2,20
|
2,50
|
1,35
|
1,55
|
5
|
3,80
|
4,20
|
1,95
|
2,20
|
1,15
|
1,30
|
|
4
|
3,40
|
3,50
|
1,70
|
1,90
|
0,95
|
1,15
|
|
3
|
2,60
|
2,80
|
1,40
|
1,50
|
0,80
|
1,00
|
|
2
|
UKOŃCZENIE PRÓBY
|
||||||
III
|
6
|
4,40
|
5,00
|
2,30
|
2,65
|
1,40
|
1,65
|
5
|
3,90
|
4,40
|
2,00
|
2,40
|
1,20
|
1,40
|
|
4
|
3,40
|
3,80
|
1,60
|
2,00
|
0,90
|
1,20
|
|
3
|
2,70
|
3,00
|
1,40
|
1,60
|
0,75
|
1,05
|
|
2
|
UKOŃCZENIE PRÓBY
|
Załącznik 5
Limity na oceny z
rzutów w gimnazjum
Klasa
|
Ocena
|
Piłeczka palantowa
|
Pchnięcie kulą 3kg
|
Pchnięcie kulą 4kg
|
Pchnięcie kulą 5kg
|
Piłka lekarska w tył 2kg
|
|||||
Dz.
|
Chł.
|
Dz.
|
Chł.
|
Dz.
|
Chł.
|
Dz.
|
Chł.
|
Dz.
|
Chł.
|
||
I
|
6
|
38
|
50
|
8,50
|
9,50
|
9,00
|
11,00
|
||||
5
|
30
|
45
|
6,50
|
7,50
|
7,50
|
8,00
|
|||||
4
|
22
|
30
|
5,50
|
6,50
|
6,70
|
7,00
|
|||||
3
|
15
|
20
|
4,50
|
5,00
|
4,80
|
5,00
|
|||||
2
|
UKOŃCZENIE PRÓBY
|
||||||||||
II
|
6
|
43
|
60
|
9,00
|
10,00
|
9,50
|
12,50
|
||||
5
|
32
|
50
|
7,00
|
8,00
|
8,00
|
10,00
|
|||||
4
|
24
|
35
|
6,00
|
6,70
|
7,00
|
8,00
|
|||||
3
|
16
|
25
|
4,60
|
5,20
|
5,00
|
5,50
|
|||||
2
|
UKOŃCZENIE PRÓBY
|
||||||||||
III
|
6
|
48
|
70
|
9,50
|
8,50
|
10,50
|
10,00
|
15,00
|
|||
5
|
34
|
55
|
7,50
|
6,50
|
9,00
|
8,50
|
12,00
|
||||
4
|
25
|
40
|
6,20
|
5,50
|
7,50
|
7,50
|
9,00
|
||||
3
|
17
|
30
|
5,00
|
4,00
|
6,00
|
5,50
|
6,00
|
||||
2
|
UKOŃCZENIE PRÓBY
|
Załącznik 6.
Punktacja prób
gimnastycznych
kl.
|
Płeć
|
Ocena
|
||||
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
||
I
|
Dz.
|
Przewrót w przód z przysiadu
podpartego do przysiadu podpartego
|
Przewrót w tył z przysiadu
do przysiadu
|
1. Przewrót w przód na
skrzyni (2 części)
2. mostek z leżenia do
stania
|
1. Stanie na rękach zamachem
jednonóż przy ścianie
2. Skok kuczny przez skrzynię
(4 części)
|
1. Przewrót w przód ze
współćwiczącym
2. Skok rozkroczny przez
kozioł (5-ty otwór, odległość
|
Chł.
|
Przewrót w przód ze stania
do przysiadu podpartego
|
Przewrót w tył z przysiadu
do rozkroku
|
1. Przewrót w przód na
skrzyni (3 części)
2. mostek z leżenia do
stania
|
1. Stanie na rękach zamachem
jednonóż przy ścianie
2. Skok kuczny przez
skrzynię (4 części)
|
1. Skok z przewrotem w przód
przez skrzynię (4 części)
2. Trzy podciągnięcia w
zwisie
|
|
II
|
Dz.
|
Przewrót w przód z przysiadu
podpartego do przysiadu podpartego
|
Przewrót w tył z przysiadu
do przysiadu
|
1. Przewrót w przód na
skrzyni (3 części)
2. mostek ze stania i powrót
|
1. Stanie na rękach z marszu przy ścianie
2. Skok rozkroczny przez
kozioł (5-ty otwór, odległość
|
1. Skok z przewrotem w przód
przez skrzynię (4 części)
2. wymyk z podskoku
|
Chł.
|
Przewrót w przód ze stania
do przysiadu podpartego
|
Przewrót w tył z przysiadu
do rozkroku
|
1. Przewrót w przód na
skrzyni (4 części)
2. Piramidy wieloosobowe
|
1. Stanie na rękach zamachem
obunóż przy ścianie
2. Skok rozkroczny przez
kozioł (6-ty otwór, odległość
|
1. Półsalto z odbiciem na
skrzyni (4 części)
2. Wymyk ze stania
|
|
III
|
Dz.
|
Przewrót w przód z przysiadu
podpartego do przysiadu podpartego
|
Przewrót w tył z przysiadu
do rozkroku
|
1. Przewrót w przód na
skrzyni (4 części)
2. mostek ze stania i powrót
|
1. Stanie na rękach zakończone
przewrotem w przód do stania
2. Skok z przewrotem w przód
przez skrzynię (4 części)
|
1. Półsalto z odbiciem na
skrzyni (3 części)
2. Wymyk ze stania
|
Chł.
|
Przewrót w przód ze stania
do przysiadu podpartego
|
Przewrót w tył z rozkroku do
rozkroku
|
1. Przewrót w przód na
skrzyni (5 części)
2. Przewrót w tył z
przysiadu do stania przez stójkę
|
1. Stanie na rękach zakończone
przewrotem w przód do stania
2. Skok z przewrotem w przód
przez skrzynię (5 części)
|
1. Skok rozkroczny przez
skrzynię wzdłuż.
2. Wymyk ze zwisu.
|
Załącznik 7.
Punktacja prób
siatkarskich
kl.
|
Płeć
|
Ocena
|
||||
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
||
I
|
Dz.
|
Podjęcie próby wykonania
ćwiczenia
|
Odbicia piłki sposobem
oburącz górnym w kole o promieniu 1,6m min. 15 razy
|
Odbicia piłki sposobem
oburącz dolnym w kole o promieniu 1,6m min. 15 razy
|
Odbicia piłki sposobem
oburącz górnym i dolnym na przemian w
kole o promieniu 1,6m min. 15 razy
3 zagrywki na 5 prób - górne
|
Odbicia w trójkach ze zmianą
miejsca. Minimum 20 sekund.
4 zagrywki na 5 - górne
|
Chł.
|
Odbicia piłki sposobem
oburącz górnym w kole o promieniu 1,6m min. 20 razy
|
Odbicia piłki sposobem
oburącz dolnym w kole o promieniu 1,6m min. 15 razy
|
Odbicia piłki sposobem
oburącz górnym i dolnym na przemian w
kole o promieniu 1,6m min. 20 razy
3 zagrywki na 5 prób - górne
|
Odbicia w trójkach ze zmianą
miejsca. Minimum 30 sekund.
5 zagrywek na 5 - górne
|
||
II
|
Dz.
|
Odbicia górne w parach przez
siatkę. Min. 20 sekund.
|
Odbicia dolne w parach przez
siatkę. Min. 20 sekund.
|
Odbicia górne w trójkach ze
zmianą miejsca. Min 20 sek.
4 zagrywki na 5 prób - górne
|
Odbicia dolne w trójkach ze
zmianą miejsca. Min 20 sek.
5 zagrywki na 5 prób - górne
|
|
Chł.
|
Odbicia górne w parach przez
siatkę. Min. 30 sekund.
|
Odbicia dolne w parach przez
siatkę. Min. 30 sekund.
|
Odbicia górne w trójkach ze
zmianą miejsca. Min 30 sek.
5 zagrywek na 5 prób
|
Odbicia dolne w trójkach ze
zmianą miejsca. Min 30 sek.
4 zagrywki na 5 prób
w pasie
|
||
III
|
Dz.
|
Odbicia górne w trójkach ze
zmianą miejsca. Min 20 sek.
3 zagrywki na 5 prób - górne
|
Odbicia dolne w trójkach ze
zmianą miejsca. Min 20 sek.
4 zagrywki na 5 prób - górne
|
Akcja przyjęcie –
wystawienie – zbicie 2 razy. 4 zagrywki na 5 w pasie 3m.
|
Odbicia górne i dolne w
gwieździe ze zmianą miejsca. Min 30 sek.
5 zagrywek na 5 w pasie 3m.
|
|
Chł.
|
Odbicia górne w trójkach ze
zmianą miejsca. Min 30 sek.
3 zagrywki na 5 prób
|
Odbicia dolne w trójkach ze
zmianą miejsca. Min 30 sek.
5 zagrywek na 5 prób – w pasie
3m.
|
Akcja przyjęcie –
wystawienie – zbicie 3 razy. 5 zagrywek na 5 w pasie 3m.
|
Odbicia górne i dolne w
gwieździe ze zmianą miejsca. Min 40 sek.
5 zagrywek na 5 w koło o
promieniu 1,60m
|